Huisstijl en communicatie uitingen voor de Slikker Fair

In de lokale krant ‘De Combinatie’ stond een oproep voor iedereen uit Ridderkerk die een bijdrage zou kunnen leveren aan de nieuwe ‘paardenmarkt’ van Slikkerveer. Mijn moeder heeft dit toen aan mij laten lezen. Ik dacht dat ik wel zou kunnen helpen met de huisstijl, en heb toen mijn diensten aangeboden. Het bestuur had nog niemand voor de huisstijl etc. en kon mijn diensten dus goed gebruiken. Voor de Slikker Fair, de vernieuwde paardenmarkt van Slikkerveer (in Ridderkerk). Ik heb hiervoor het logo ontwikkeld, een poster, flyer, advertentie en een banner voor langs de weg.

Logo

slikkerfair logo

Het logo is geïnspireerd op het verhaal wat ik hoorde van de winkeliersvereniging. Ze willen graag verbonden zijn, niet alleen met elkaar (de winkels onder elkaar) maar ook de buurt, de mensen en met Slikkerveer. De cirkel staat voor verbondenheid. Je kunt ook nog erin zien dat mensen hun schouders bij elkaar vasthouden en zo verbonden met elkaar staan. Verder was een vereiste dat het logo oranje moest worden omdat de kleur is van Dillenburgplein. De uitstraling moest een beetje retro zijn, dit zie je terug in de andere communicatie-uitingen.

Posters in winkels

Slikkerfair poster

Om bekend te maken dat de Slikker Fair eraan zat te komen, werden er posters in de winkels rondom het Dillenburgplein verspreid. Hierop moest komen te staan wat er die dag te doen was en door wie het gesponsord werd.

IMG_2474

Flyers

slikkerfair flyer

De klanten van Dillenburgplein konden meedoen aan een loterij. Daarvoor moesten flyers gemaakt worden met daarop strookjes die de klanten in konden leveren zodat zij kans maakte op deze prijzen. Ook moest er informatie op staan wat er die dag te doen was.

Banner langs de weg

slikkerfair banners

Ook waren er door Ridderkerk, op de drukste punten, grote banners verspreid. Zodat andere mensen buiten Slikkerveer ook van de Slikker Fair af wisten. Natuurlijk in dezelfde huisstijl als de flyers en posters.